WOW

POLL: wat vindt u van de maximumsnelheid op gewestwegen?

Wat vindt u van de maximumsnelheid op gewestwegen: doe mee met de poll!

Vanaf 1 januari wordt de maximumsnelheid op Vlaamse gewestwegen verlaagd van 90 naar 70 km/u. Uit een ondervraging van VAB bij een kleine 1.500 deelnemers moet blijken dat meer dan 90 % van de automobilisten daarmee akkoord zou zijn. Maar klopt dat wel? We vragen aan de 100.000 leden van PolCon! Neem hieronder deel!

Minister van Mobiliteit Weyts (N-VA) wenst ons een 'flitsend' 2017!
Ongevallen in de sneeuw (compilatie)

11 Comments

  1. Ik vind het helemaal verkeerd, 90 zou moeten blijven, er gaan nog meer verkeersongelukken gebeuren en meer verkeers agressie. En ze flauwe kul dat VAB 1500 mensen ondervraagd heeft geloof ik, maar ik geloof absoluut niet dat er 90% mee akkoord gaat, tenzij het werklozen of gepensioneerden zijn.

  2. Volgens de Poll is het duidelijk net andersom ! Ik had niet anders verwacht ! En maar steeds met het vingertje wijzen naar de burgers ! Arm België !

  3. Ik zou de bedenker(s) van deze belachelijke maatregel graag eens uitnodigen om een dagje met mij mee te rijden. Ik ben een hele rustige en voorzichtige chauffeur, rij defensief, heb al meer dan 30 jaar rij-ervaring en heb al bijna 1 miljoen kilometers gereden. Bovendien rij ik met een klein stadswagentje, waarmee je iedere drempel extra goed voelt, iedere kassei een marteling voor de schokdempers is, en snelheden boven de 150km/u technisch onmogelijk zijn. Ondanks dat alles, kan ik iedereen aantonen dat zowat alle snelheidslimieten in dit land onrealistisch laag zijn. Correcte snelheden zijn wat mij betreft : 140km/u op de autosnelweg bij goed weer (100km/u bij regen), 100km/u op een gewestweg met 2×2 rijstroken (80km/u bij regen), 80km/u op een gewone weg buiten de bebouwde kom (60km/u bij regen), 60km/u in de bebouwde kom (40km/u bij regen) en 40km/u in kleine straten of woonerven in het centrum van een gemeente. Misschien klinkt dit arrogant, maar dat is het absoluut niet. Door een grondige observatie van je eigen rijgedrag, dat van de anderen, en van de andere weggebruikers… kom je automatisch tot de vaststelling dat je bij bovenvermelde snelheden soepel, veilig en ongestresseerd rondrijdt zonder anderen daarbij in gevaar te brengen, te hinderen of uit te dagen. Maar dankzij kut-ministers genre Ben Weyts, Bert Anciaux en Steve Stevaert is autorijden een ware marteling voor de zenuwen geworden. En dat allemaal onder het motto dat het “veiliger” en “eenvoudiger” wordt. Neen, neen, door de limieten onnatuurlijk laag te maken wil men gewoon de kans op extra inkomsten door overtreders te bestraffen, vergroten. Het draait weer allemaal rond geld!

    1. Meer dan 1000% gelijk heb je… waarom hebben wij altijd tuinkabouters als minister van verkeer ??? Het is blijkbaar de bedoeling de automobilist zo veel mogelijk te ergeren en geld afhandig te maken, en alles draait dus vierkant, wat bvb in het buiteland bekend stat als groene golf is bij ons een rode golf, maw als je je keurig aan de snelheidslimiet huodt sta je gegarandeerd voor het rode licht, ook al ben je de enige levende ziel in de omtrek…dus plankgas is de boodschap om nog door het groen te raken….

  4. Chauffeurs zitten nu al te bumperkleven en zich te ergeren wanneer het te traag gaat…
    Dit is reeds het gevolg van het feit dat we allemaal zeer gehaast moeten leven omdat we alsmaar moeten gaan werken omdat ons dagelijks leven alsmaar duurder wordt en o.a de politiekers op alsmaar grotere voet leven. Onze maatschappij wordt tot het uiterste gedreven met al deze veranderingen! Laat het bij 90 km/u en schrijf verder boetes uit zoals nu al gedaan wordt. Zelfs die zijn ook al zo duur.
    Er zijn zoveel andere problemen in onze maatschappij die beter zouden worden aangepakt, ipv de burgers nog verder op stang te jagen.

  5. Ik werk op 25km van huis en moet dankzij deze maatregel iedere werkdag 15 min langer rijden…dit is toch te gek voor woorden?Trouwens..de gewestweg die ik neem heeft praktisch enkel bomen (bos) aan weerskanten van de weg EN inde uren dat ik werk (snachts) kom ik zelfs bijna geen andere auto tegen… :/ gewoonweg NIET juist!!! Ze moeten bekijken waar het kan en/of verantwoord is en waar niet..!

  6. Het is belachelijk dan vragen ze het toch niet aan iedereen of ze het willen of niet net ook zo met onze centen onze rekeningen omhoog de regering profiteert van ons gewoon

  7. Neem een voorbeeld aan Frankrijk – 90 op bijne ALLE gewestwegen met een veel vlotter verkeer dan in Belgie – erger mij van bij de eerst meters ik Belgie binnen rij

  8. Het is een belachelijk,
    Hele dagen in 4 lage toeren 😉 of 3 de hoogtoeren maar dan ligt verbruik te hoog.
    En ik denk dat mijn auto hier ook niet zat op te wachten hij zal worden lamgereden.
    daarmee dat diesels moesten afslanken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *