Met vliegende BOB-controles wil de politie de sociale media (nog maar eens) te slim af zijn. Dat meldt de krant Het Laatse Nieuws vandaag.
Vandaag wordt officieel het startschot gegeven van de zevende BOB-zomercampagne. Die loopt van 9 juni tot 5 september.
Met slogans als ‘BOB , altijd nul op‘ en ‘BOB, van aperitief tot digestief‘ wil het BIVV een mentaliteitswijziging teweegbrengen.
En dat blijkt nodig. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat 1 op 10 chauffeurs zijn drinkgedrag niet aanpast als hij (of zij) met de auto rijdt.
Maar het blijft niet bij leuke slogans alleen. Op de eerste avond van de campagne plant de politie ook een nieuwe blaasmarathon. Opvallend daarbij is dat de politie de hele avond – kort – op verschillende plaatsen zal controleren.
Met die zogenaamde ‘vliegende’ controles wil de politie facebookpagina’s als PolCon – PolitieControles te snel af zijn. Politiecontroles worden immers steeds vaker op facebook en twitter gedeeld, waardoor de politie vreest dat dronken bestuurders door de mazen van het net zouden glippen.